EWALUACJA

KRYTERIA OCENIANIA

Pracujecie grupowo. Za współpracę w grupie zostaną Wam przyznane punkty od 1-4, gdzie 1 jest najniższą oceną. Punkty te zostaną wliczone do ogólnej punktacji za pracę. Zadbajcie więc, aby Wasza współpraca przebiegała bez zakłóceń. Ponadto, każdy z Was otrzyma ocenę od swojej grupy za całość pracy, jaką włożył w realizację zadania.


 Zasady oceniania wkładu pracy poszczególnych członków grupy
  1. Oceny dokonuje każda z osób współpracujących w obrębie grupy.
  2. Do całkowitej punktacji każdego ucznia wliczana jest średnia z tych ocen.
  3. Każdej z osób w grupie można przydzielić od 0 do 2 pkt.
  4. 2 punkty przydzielamy tej osobie, która zrealizowała swoje zadania w pełni, a 0 uczniowi, który wcale nie pracował.
  5. W przypadku rażących różnic między samooceną, a obserwacjami dokonanymi przez nauczyciela, nauczyciel może zażądać powtórzenia oceniania lub odrzucić ocenę, jako niewiarygodną.





Kryterium

Poziom wykonania

Początkujący

Rozwijający

Zaawansowany

Ekspert

Punkty
Zbieranie informacji oraz jej wykorzystanie w działaniu
Wykorzystał jedno ze wskazanych źródeł informacji
Wykorzystał  trzy spośród wskazanych źródeł informacji
Wykorzystał  cztery spośród wskazanych źródeł informacji.
Wykorzystał wszystkie ze wskazanych źródła informacji.
1-4
Opracowanie prostej gry edukacyjnej
Biernie uczestniczy w opracowaniu gry
Podejmuje działania, podaje propozycje, pomysły ustalania zasad do gry i szaty graficznej
Podejmuje decyzje o przebiegu działań wykonawczych nad wyglądem
i zasadami gry
Dokładne
i bardzo staranne opracowanie zadania, logiczna
i spójna całość .
1-4
Źródła wiedzy
Korzysta tylko z niektórych źródeł podanych przez nauczyciela
Korzysta z większości źródeł podanych przez nauczyciela.
Korzysta ze wszystkich źródeł informacji podanych przez nauczyciela.
Uczeń dodatkowo znajduje i wykorzystuje własne źródła 
informacji.
1-4
Opracowanie tematu i dobór materiałów
Materiał opracowany pobieżnie bez zagłębienia się w szczegóły.
Praca zawiera podstawowe informacje, lecz bez szczegółów.
Temat zrealizowany wyczerpująco, dane ułożone w logiczną całość.
Zaawansowane opracowanie tematu z licznymi przykładami.
1-4
Współpraca w grupie
Całkowity brak współpracy
Większość pracy indywidualnej.
Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie.
Doskonała współpraca w grupie.
1-4
Wartość techniczna  prezentacji
Praca nieestetyczna, brak elementów graficznych. Słaba jakość obrazów. Nawigacja niemożliwa lub niedopracowana.
Praca zawiera niewielkie niedociągnięcia techniczne. Nieliczne ilustracje, brak spójności kolorystycznej.
Praca poprawna, estetyczna, właściwie dobrana grafika o dobrej jakości.
Bez uchybień technicznych.
Całość spójna pod względem kolorystycznym i w zakresie formatowania tekstu. Wysoki poziom techniczny pracy.
1-4
Prawa autorskie
Nie podano autorstwa zamieszczonych informacji. Korzystano z zastrzeżonych źródeł, gdzie wymagana jest zgoda na użycie podawanych informacji.
Nie naruszono praw autorskich. Autor większości informacji został czytelnie podany.
Nie naruszono praw autorskich. Autor prawie każdej informacji został czytelnie podany.
Nie naruszono praw autorskich. Autor każdej informacji został czytelnie podany.
1-4
Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność)
Tekst trudny do czytania, z błędami ortograficznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje niepowiązane ze sobą.
Zauważalny logiczny sposób poukładania informacji, tekst pisany w miarę poprawnie.
Tekst poprawny, pisany pełnymi zdaniami, zawarte informacje uporządkowane.
Brak błędów w tekście, zdania sformułowane w sposób jasny, logiczny i czytelny.
1-4
Samoocena grupy
To jest składowa oceny, którą otrzymuje każdy uczeń oddzielnie
od osób współpracujących z nim w grupie.

0 -2