Pracujecie
grupowo. Za współpracę w grupie zostaną Wam przyznane punkty od 1-4, gdzie 1
jest najniższą oceną. Punkty te zostaną wliczone do ogólnej punktacji za pracę.
Zadbajcie więc, aby Wasza współpraca przebiegała bez zakłóceń. Ponadto, każdy
z Was otrzyma ocenę od swojej grupy za całość pracy, jaką włożył
w realizację zadania.
Zasady oceniania wkładu pracy poszczególnych członków grupy
- Oceny dokonuje każda z osób współpracujących w obrębie grupy.
- Do całkowitej punktacji każdego ucznia wliczana jest średnia z tych ocen.
- Każdej z osób w grupie można przydzielić od 0 do 2 pkt.
- 2 punkty przydzielamy tej osobie, która zrealizowała swoje zadania w pełni, a 0 uczniowi, który wcale nie pracował.
- W przypadku rażących różnic między samooceną, a obserwacjami dokonanymi przez nauczyciela, nauczyciel może zażądać powtórzenia oceniania lub odrzucić ocenę, jako niewiarygodną.
Kryterium
|
Poziom
wykonania
|
||||
Początkujący
|
Rozwijający
|
Zaawansowany
|
Ekspert
|
Punkty
|
|
Zbieranie informacji oraz jej wykorzystanie w działaniu
|
Wykorzystał jedno ze wskazanych źródeł
informacji
|
Wykorzystał
trzy spośród wskazanych źródeł informacji
|
Wykorzystał
cztery spośród wskazanych źródeł informacji.
|
Wykorzystał wszystkie ze wskazanych źródła
informacji.
|
1-4
|
Opracowanie prostej gry edukacyjnej
|
Biernie uczestniczy w opracowaniu gry
|
Podejmuje działania, podaje propozycje,
pomysły ustalania zasad do gry i szaty graficznej
|
Podejmuje decyzje o przebiegu działań wykonawczych
nad wyglądem
i zasadami gry
|
Dokładne
i bardzo staranne opracowanie zadania,
logiczna
i spójna całość .
|
1-4
|
Źródła wiedzy
|
Korzysta tylko z niektórych źródeł
podanych przez nauczyciela
|
Korzysta z większości źródeł
podanych przez nauczyciela.
|
Korzysta ze wszystkich źródeł informacji
podanych przez nauczyciela.
|
Uczeń dodatkowo znajduje
i wykorzystuje własne źródła
informacji. |
1-4
|
Opracowanie tematu i dobór materiałów
|
Materiał opracowany pobieżnie bez
zagłębienia się w szczegóły.
|
Praca zawiera podstawowe informacje, lecz
bez szczegółów.
|
Temat zrealizowany wyczerpująco, dane
ułożone w logiczną całość.
|
Zaawansowane opracowanie tematu
z licznymi przykładami.
|
1-4
|
Współpraca w grupie
|
Całkowity brak współpracy
|
Większość pracy indywidualnej.
|
Dobra organizacja pracy w grupie,
współdziałanie w grupie.
|
Doskonała współpraca w grupie.
|
1-4
|
Wartość techniczna
prezentacji
|
Praca nieestetyczna, brak elementów
graficznych. Słaba jakość obrazów. Nawigacja niemożliwa lub niedopracowana.
|
Praca zawiera niewielkie niedociągnięcia
techniczne. Nieliczne ilustracje, brak spójności kolorystycznej.
|
Praca poprawna, estetyczna, właściwie dobrana
grafika o dobrej jakości.
Bez uchybień technicznych.
|
Całość spójna pod względem kolorystycznym
i w zakresie formatowania tekstu. Wysoki poziom techniczny pracy.
|
1-4
|
Prawa autorskie
|
Nie podano
autorstwa zamieszczonych informacji. Korzystano z zastrzeżonych źródeł, gdzie
wymagana jest zgoda na użycie podawanych informacji.
|
Nie naruszono
praw autorskich. Autor większości informacji został czytelnie podany.
|
Nie naruszono
praw autorskich. Autor prawie każdej informacji został czytelnie podany.
|
Nie naruszono
praw autorskich. Autor każdej informacji został czytelnie podany.
|
1-4
|
Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość
i czytelność)
|
Tekst trudny do czytania, z błędami
ortograficznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje niepowiązane
ze sobą.
|
Zauważalny logiczny sposób poukładania
informacji, tekst pisany w miarę poprawnie.
|
Tekst poprawny, pisany pełnymi zdaniami,
zawarte informacje uporządkowane.
|
Brak błędów w tekście, zdania
sformułowane w sposób jasny, logiczny i czytelny.
|
1-4
|
Samoocena grupy
|
To jest składowa oceny, którą
otrzymuje każdy uczeń oddzielnie
od osób współpracujących z nim
w grupie.
|
0 -2
|