REALIZACJA

      
       Wasza praca będzie przebiegała etapowo, a pracować będziecie w zespole. Sami dobierzcie się w grupy i ustalcie, kto z Was zostanie liderem. 
W czasie realizacji zadań lider będzie nadzorował pracę zespołu, może kontaktować się z nauczycielem.


       Pamiętajcie o tym, że zespół ma do wykonania określone zadanie. W tym celu wcielacie się w różne role. Poszczególne etapy pracy będą wymagały m.in. przyjęcia następujących ról:
  • kierownik zespołu - lider    
  • redaktor/prezenter
  • fotograf/grafik
  • informatycy                         


                       I etap


  • Znajdźcie gry związane z historią, informatyka, plastyką, muzyką i techniką. Możecie ich szukać na stronach podanych w podręczniku do zajęć komputerowych oraz stronach WWW w Internecie.

  • Przedstawcie swoje propozycje najlepszych gier edukacyjnych znalezionych w Internecie. Po zaakceptowaniu przez nauczyciela, wydrukujcie listę na kartce papieru. Zatytułujcie ją "Najlepsze gry online" i powieście na tablicy w pracowni oraz na korytarzu szkolnym.
       Na wykonanie tego zadania macie dwa tygodnie. 


II etap

       Zadanie 1.

       Zorganizujcie turniej oparty na grach z bloków tematycznych: historia, muzyka, plastyka i technika.

       Podzielcie się na dwie grupy. Najlepiej, aby   członkowie każdej grupy, byli specjalistami z różnych dziedzin. Jesteś mistrzem z historii? Dobierz do zespołu kogoś, kto uwielbia muzykę. Znasz się na technice?  Wejdź do grupy zamiłowanych plastyków. W ten sposób zwiększysz szanse swojej drużyny na zwycięstwo.


       W każdym bloku tematycznym powinna zostać rozegrana jedna gra na czas. Za zwycięstwo w grze będą przydzielane punkty - Mieszki. Zespoły, które ukończą grę, otrzymują kolejno: 2 Mieszki za pierwsze miejsce, 1 Mieszka - za drugie miejsce. Po skończeniu turnieju podliczacie Mieszki.
Cztery Mieszki w kolumnie, czyli każdy otrzymany z innego bloku tematycznego, wymieniacie na jednego Zawisza. Na koniec podliczacie, ile w sumie macie Mieszków i ile Zawiszy. Zwycięża zespół, który zebrał najwięcej Zawiszy. Jeśli ilość zebranych Zawiszy będzie taka sama, o zwycięstwie decyduje ilość pozostałych, niezamienionych na Zawisza, Mieszków.

       Aby nie mieć kłopotów w szkole, trzeba pracować w każdej dziedzinie. Pamiętajcie o tym!

       Spośród wszystkich graczy tytuł "Maga Gier" zdobywa ta osoba, która zwyciężyła we wszystkich blokach tematycznych lub pozyskała największą ilość Mieszków. 


  • Graficy - opracowują tabele "Podliczanie punktów w turnieju", dla każdej drużyny oddzielną,
  • Redaktorzy - wyszukują informacje na temat pochodzenia nazw jednostek,  którymi zliczane są punkty. Zapoznaje zespół z wyszukanymi przez siebie informacjami,
  • Lider - czuwa nad przebiegiem turnieju i sprawiedliwym zapisem punktacji,
  • Informatycy - drukują informacje o Mieszku I i Zawiszy Czarny oraz wyniki turnieju, które umieszcza na gazetce w pracowni.     

     Zadanie 2.  

  • wymyślcie prostą edukacyjną grę z dziedziny wiedzy, która najbardziej Was interesuje,
  • opiszcie i wyjaśnijcie jej zasady,
  • narysujcie w programie Paint obrazek, który będzie reklamą gry.
       Pamiętajcie! Powierzone przeze mnie zadania najlepiej wykonacie wtedy, gdy będziecie współpracować ze sobą.
Na realizację zadań w tym etapie przeznaczam trzy tygodnie.


III etap


       Przed Wami ostatni etap. Jesteście już bliscy celu. Ostatnim Waszym zadaniem, jakie zostało do zrealizowania, to zebranie wszystkich materiałów, całej dokumentacji z realizacji zadań na poszczególnych etapach i wykonanie ciekawej prezentacji multimedialnej, np. w programie Prezi, Power Paint, wybierzcie sami i podzielcie się zadaniami wg przyjętych na siebie ról. 
       Zadanie należy wykonać w ciągu  trzech tygodni, a więc... do dzieła!